begrep
Regresjonskrav
Når forsikringsselskapet krever refusjon fra en tredjepart som er ansvarlig for skaden.


Kort forklart - hva er Regresjonskrav?
Når en skade oppstår, dekker forsikringsselskapet kostnadene for å hjelpe deg raskt. Hvis en annen part er ansvarlig for skaden, kan vi kreve tilbake disse kostnadene fra dem. Dette kalles et regresjonskrav. For deg som bedriftskunde betyr det at vi håndterer prosessen med å få refusjon fra den ansvarlige tredjeparten, slik at du slipper å bekymre deg for det.
Hva er et regresjonskrav?
Når en skade oppstår, dekker forsikringsselskapet kostnadene for å hjelpe deg raskt. Hvis en annen part er ansvarlig for skaden, kan vi kreve tilbake disse kostnadene fra dem. Dette kalles et regresjonskrav. For deg som bedriftskunde betyr det at vi håndterer prosessen med å få refusjon fra den ansvarlige tredjeparten, slik at du slipper å bekymre deg for det.
Når er regresjonskrav relevant for bedrifter?
Regresjonskrav blir aktuelt i situasjoner der:
I slike tilfeller vil vi som forsikringsselskap dekke kostnadene umiddelbart og deretter søke refusjon fra den ansvarlige parten.
Hva bør bedrifter være oppmerksomme på?
For at regresjonsprosessen skal gå smidig, er det viktig at bedriften:
Dette hjelper oss med å håndtere regresjonskravet effektivt og sikrer at bedriften får den støtten den trenger uten unødvendige forsinkelser.
Vil du vite hva bedriften din kan spare på forsikringer?
Få en uforpliktende sjekk av dine forsikringer og finn ut hvor mye du kan spare.